Dnia 01 czerwca uczniowie klas pierwszych świętowali Dzień Dziecka w ruchu, poprzez doświadczenie, w zabawie... Uczestniczyli w zajęciach z kodowania, które rozwijają uniwersalne kompetencje, takie jak logiczne, algorytmiczne myślenie czy zadaniowe podejście do stawianych problemów. Uczniowie kodowali na macie; pracowali z osią symetrii-dokładali symetryczną część wzoru do wykonanego rysunku, układali puzzle wg kodu czy bawili się z obrazkowym sudoku.
Dzieci otrzymały też z okazji swojego święta prezenty-skakanki. Ponadto Rada rodziców przygotowała dla dzieci niespodzianki: lody, słodycze, napoje. Zwieńczeniem zabawy był wspólny grill. Dzień Kodowania przygotowały Panie: Gabriela Ratke, Maria Draws, Ewa Podolska.
Dnia 21 marca 2022 r. obchodziliśmy Pierwszy Dzień Wiosny. Uczniowie klas I - III wraz z wychowawczyniami zorganizowali pochód wiosenny. Dzieci na zajęciach wykonały Marzanny i gaiki z gałązek i kolorowych wstążek. Następnie przy akompaniamencie instrumentów perkusyjnych i ze śpiewem przeszliśmy ze szkoły na wiejski plac zabaw. Dzień był piękny więc przyjemnie było pobawić się na świeżym powietrzu. Wszyscy bardzo stęskniliśmy się za ciepłem i piękną wiosenną pogodą.
W dniu 18 marca 2022 roku nasza młodzież podsumowała udział w projekcie pod tytułem ,,Codzienne odkrycia i wspólne eksperymentowanie" - przygotowała wystawę swoich prac. Na spotkanie zaprosiliśmy uczniów klasy 1b. Pierwszoklasiści podchodzili do stanowisk, przy których ich starsi koledzy i koleżanki wyjaśniali zjawiska. Uczniowie 7 i 8 klas występowali w roli prowadzących warsztaty. Spotkanie z przyrodą obejmowało: obserwację działania modeli silnika elektrycznego, prasy hydraulicznej i urządzenia zbudowanego z klocków Lego, pokaz robienia baniek mydlanych i unoszenia baloników wypełnionych helem, pomiary temperatury żarówki i prądu płynącego w zlutowanych obwodach, przeprowadzenie doświadczeń o ciśnieniu hydrostatycznym i sposobach elektryzowania ciał; ruch samochodzika napędzanego powietrzem, pogadanki na temat echolokacji, jaskini(tu pojawił się model) i Układu Słonecznego (w tym piękne prace plastyczne), zaprezentowanie szafki wykonanej z pomocą rodzica pracującego w zawodzie stolarza, obserwację i zastosowanie brył matematycznych. Na koniec wystawy młodzież nagrodzono gromkimi brawami. Podziękowania kierujemy również w stronę rodziców uczniów klas 7 i 8, dziękując za poniesione koszty i w szczególności za to, że systematycznie wspieracie wasze pociechy w realizacji ich pomysłów. Dużo pozytywnych emocji wzbudziło robienie baniek mydlanych. Jednakże uważamy, że wszystkie prace są godne podziwu i jednakowo cenne. Nad całością zrealizowanego projektu czuwała Pani Monika Kamień.
Dzień Bezpiecznego Internetu (DBI) ma na celu inicjowanie i propagowanie działań na rzecz bezpiecznego oraz świadomego dostępu dzieci i młodzieży do zasobów internetowych. Jego zadaniem jest również zapoznanie rodziców, nauczycieli i wychowawców z problematyką bezpieczeństwa online oraz promocja pozytywnego korzystania z sieci. W tym roku, Dzień Bezpiecznego Internetu obchodziliśmy 8 lutego. Uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w pogadankach dotyczacych bezpiecznego korzystania z Inernetu, a uczniowie klas starszych wykonali na ten temat prezentacje na lekcjach informatyki.
Tym razem zaproszono do udziału w programie edukacyjnym „Szkolne Przygody Gangu Swojaków" wszystkich przedszkolaków oraz uczniów klas I-III szkół podstawowych. Do projektu edukacyjnego przystąpiło 25 dzieci z oddziału przedszkolnego 0 "a" wychowawcy Pani Kamili Ceynowa. Zgodnie z założeniami programu było zachęcenie dzieci do spędzenia większej ilości czasu na świeżym powietrzu oraz pokazania im zagrożonych gatunków zwierząt i jak je chronić. W oparciu o otrzymane scenariusze część zajęć odbyła się w bibliotece szkolnej na przełomie października i listopada. Zapoznawali się z filmikami edukacyjnymi oraz słuchali opowiadań z książki Renaty Piątkowskiej. Dzieciaki brały udział w licznych próbach piosenki opisującej zagrożone i chronione gatunki zwierząt. Podziękowania należą się szczególnie wychowawcy i samym występującym za zaangażowanie oraz cierpliwość, a rodzicom za przygotowanie dzieciom tak profesjonalnych strojów. Wszystkie zajęcia oraz dodatkowe prace plastyczne udokumentowano poprzez robienie zdjęć. Niestety w tym roku nie udało nam się zdobyć żadnego miejsca, ale uczniowie otrzymali certyfikaty, oraz słodki poczęstunek. Z pewnością projekt przyczynił się do kształtowania pozytywnych wartości ekologicznych, ale przede wszystkim była to świetna zabawa! A dobre nawyki ekologiczne warto wpajać już od najmłodszych lat.Nad całością konkursu czuwała Pani Karolina Stark.