Nasza szkoła brała udział w Tygodniu Edukacji Globalnej organizowanym przy współpracy z Centrum Edukacji Globalnej (CEN, 15-17 listopada 2022). Hasłem tegorocznej edycji TEG jest ,,Solidarnie ponad granicami". W wydarzeniu brały udział dwa zespoły złożone z dziesięcioro uczniów. Opiekunami zespołów była p. Patrycja Dampc-Brunka oraz p. Sergiusz Czaja. Celem wydarzenia, który odbywało się równolegle w ponad 160 szkołach była jest zrozumienie przez uczniów, czym są globalne wyzwania, z którymi obecnie mierzy się ludzkość: zmiana klimatu, migracje, utrata tożsamości biologicznej, nierówności społeczne. Uczniowie mieli okazję uświadomić sobie, że działając razem, wspierając się, dbając o siebie nawzajem i o środowisko naturalne możemy zmierzyć się z obecnymi wyzwaniami i wspólnie zbudować bezpieczny, sprawiedliwy i otwarty świat. W ramach wydarzenia oba zespoły brały czynny udział w webinariach wprowadzających, które dotyczyły: środowiska przyrodniczego globalnie, mrocznego sekretu Internetu, aktywizmu na rzecz migrantów i migrantek. W kolejnych dwóch dniach zespoły realizowały łącznie cztery zadanie - wprowadzające, kończące oraz dwa tematycznie związane z konkretnym zagadnieniem z edukacji globalnej. Podczas zadań wprowadzanych oraz kończących uczniowie mogli poznać swoje supermoce w rożnych dziedzinach oraz zastanowić się, jak mogłaby zmieniać się Nasza szkoła, aby stała się bardziej otwarta, solidarna, przyjazna środowisku i klimatowi. Zadania tematyczne dotyczyły m.in. historii migrantów i migrantów - czego możemy się z nich dowiedzieć - celem zadania było stworzenie wypowiedzi w formie gatunkowej jaką jest wywiad, jak możemy zdziałać aby chronić klimat - uczniowie zastanowili się, jakie działania mogą wprowadzić na poziomie szkoły, jaki jest koszt obiady w szkolnej stołówce - uczniowie dowiedzieli się czym jest ślad węglowy oraz przyjrzyli się składniom swojego jadłospisu; zastanowili się również nad tym, które z nich warto wybierać częściej, a których lepiej unikać, aby ograniczyć nasz wpływ na zmianę klimatu, skąd pochodzi moje śniadanie - uczniowie zastanowili się skąd pochodzą artykuły spożywcze i określi ich wpływ na środowisko. Realizacją zadań nasze zespoły dzielili się na padlet, na którym również komentowali działaniach innych szkół w projekcie.